Trendday söker en praktikant inom kommunikation och kundservice. 

Vi söker en duktig och social praktikant som primärt kommer att ansvara för kommunikation i företaget - detta inkluderar mails, telefonsamtal och livechat. 

Som praktikant kommer du att vara ansvarig för att leda och utveckla Trenddays företag inom kundservice. Du ansvarar ensam för kommunikationen till kunderna och därför söker vi en person som kan ta självständiga beslut och som kan bevara överblicket när det är mycket att göra. 

Ditt fokus

Ditt fokus vill vara att öka kundnöjdheten och förbättra kundservice - vi ser därför gärna att du tänker ur boxen och kommer med kreativa förslag. Du ska vägleda våra kunder på bästa sätt samtidigt med du uppfordrar till uppselling. 

Vi ser praktiken som en möjlighet att få en ansvarsfull anställning i ett företag i stor växt, och för rätt person är där stor potential för ytterligare karriärmöjligheter i företaget. Du kommer att ingå i ett team med bla. ägarna av företaget och du får möjlighet att uppleva tätt på vilka utmaningar en möter i ett nystartat företag. 

Vem är du? 

Du är en serviceminded och resultatorienterad person som motiveras av att utveckla verksamheten och ge våra kunder en bra upplevelse. Du är van vid att hantera kunder och vet vad som krävs för att få nöjda kunder. Du ska kunna arbeta självständigt och ta beslut utifrån Trenddays värderingar. Som praktikant är du relationsskapande, kommunikativ och trivs i ett företag i utveckling. Du ska vara engagerad och känna ansvar för de uppgifter som du blir tilldelad. 

Vem är Trendday?

Vi är en webshop i växt som säljer kläder till tjejer och kvinnor. Ända sedan företagets start i april 2015, har vi genomgått en fantastisk utveckling. Vi är nu därför redo att utvidga vårt lilla team med en spännande och lärorik praktikplats. Vi lever för den goda shopping upplevelsen, för kontakten till kunderna och självklart för mode. Vi finns på Hammerholmen 11E, 2650 Hvidovre, Danmark.

Vilka udgifter erbjuder vi? 

Våra kunder betyder mer än något annat och vi gör vårat bästa för att de ska få den bästa servicen. Kommunikation mellan företag och kunden är därför något av det viktigaste. Praktiken är utan lön. 

Du kommer att stå för optimering och hantering av följande : 

  • Effektivisering och automatisering av mails 
  • Livechat (Zopim)
  • Telefon
  • Zendesk
  • Kommunikation med paketeringspersonal
  • Trustpilot- och Facebook rating 

Vad letar vi efter?

 Vi ser gärna att du: 

  • Går på en relevant utbildning inom kommunikation och service 
  • Talar flytande danska eller svenska 
  • Älskar kommunikation och bra service 
  • Är social och har massor av gåpåmod och kan arbeta självständigt 
  • Har erfarenhet inom service och kommunikation 
  • Kan jonglera med fler bollar i luften 
  • Har ett praktikförlopp på 3-4 månader hos oss

Det är en fördel om du tidigare har arbetat med service och kommunikation i ett annat företag. 

Låter det som något för dig? 

Kontakta CEO Kasper Bondegaard Pedersen på kasper@trendday.dk