Handelsvillkor

 

På Trendday.se kan du som kund, endast handla produkter. Vid beställning av varor från Trendday.se bekräftar du att du är 16 år eller äldre. 

Vid köp via Trendday.se accepterar du dessa generella villkor. 

 

Generelle upplysningar

TRENDDAY ApS

Cvr. 36539178

Adresse: Hammerholmen 11E, 2650 Hvidovre. 

E-mail: info@trendday.se

Telefon71 99 32 56

 

Beställning 

  • Varan beställs online på www.Trendday.se 
  • Vid beställning upplyses namn, adress, email upplysningar och kontoupplysningar. 
  • Betalningen sker först när vi skickar varorna till dig. Beställningsbekräftelsen skickas omedelbart efter att du genomfört ett köp. Du får efterföljande ett mail med bekräftelse på att varan är skickad. 
  • När köpet är genomfört, skickas beställningsbekräftelsen på mail till den mailadress som du har upplyst i samband med din beställning. Var uppmärksam att denna mail i vissa fall kan hamna i spam-filtret - kontrollera vänligen detta innan du kontaktar oss. Mailen med beställningsbekräftelse skickas omedelbart efter vi har registrarat en betalning på vårt konto. 
  • Vid köp av presentkort, får du en beställningsbekräftelse från Trendday.se med upplysningar ang. inlösning.  

Priser

Alla priser angivet på Trendday.se är inklusive moms.

Om ett pris uppenlyst är fel, och du rimligtvis borde upptäckt detta, är vi inte förpliktade att leverera denna produkt till det felaktiga priset. 

Betalning

Hos Trendday.se kan du betala med Visa, Mastercard, Maestro, och Klarna.

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Läs mer här: klarna.se

 

Leverans

Beställer du innan kl 13:00, blir din beställning skickad samma dag. Beställningar efter kl 13.00 blir skickade efterföljande dag. Du får din beställning inom 1-5 vardagar - i några tillfällen redan ett par dagar efter om du beställer innan kl 13.00. 

TRENDDAY levererar genom PostNord. Paketet skickas till din adress eller närmaste posthus i ditt område. Vi skickar alltid ditt paket försäkrat, med en leveransavgift på 80 sek. Köper du för mer 899 sek får du paketet fraktfrit med PostNord. 

Leveranstiden framgår under den aktuella produkten, och förutbeställningar tar längre tid. Beställer du andra varor tillsammans med din förutbeställning, skickas dessa varor först. Önskar du att din beställning ska skickas samlat, ber vi dig att kontakta oss på info@trendday.se.

Du mottager datum för försändelse på mail efter att din beställning är godkänd. 

Vi skickar dagligen varor, om inte annat upplyses är den förväntade leveranstiden mellan 1-5 dagar. 

I tillfälle av förseningar, restordrer eller utsålda varor, försöker vi att informera dig så fort vi kan och vad vi kan göra åt saken - tex. återbetala dina pengar, eller hjälpa med att hitta en motsvarande vara ett annat ställe.

 

Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. 

Ångerrätten utlöper 14 dagar efter den dagen du har mottagit din vara. Om du har beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras enkelvist gäller fristen från den dagen du mottager den sista varan. 

Fristen innebär att du har 14 dagar från mottagningen, till att ge oss besked om att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka oss en mail på info@trendday.se eller använda standard-ångerrättsformuläret som du hittar längst ner i handelsvillkoren. 

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att först ge oss besked. Väljer du ändå att göra detta, kommer vi att utkräva frakten från detta. 

Vår kundtjänst försöker att besvara dina frågor på mail inom 24 h i vardagarna - så det är inte garanterat at din beställning vill kunna ändras eller annulleras även om du kontaktar oss med det samma eller i helgen. 

 

Att ångra är en del av köpet. 

Om du har köpt flera varor hos oss, har du möjlighet att skicka en eller flera varor retur, även om de är köpta i en beställning. 

Var uppmärksam på att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar ett köp.

 

Returer

Från dagen du tager emot ditt paket, har du 14 dagar att skicka tilbaka varan. 

Du ska själv betala returomkostnaderna, och det är du som har ansvaret om det uppstår en skada under transporten. 

Vi rekommenderar att du använder vår returavi, då varan är försäkrad på detta viset. Vår returavi blir skickad med GLS och kostar 46,50 kr. 

 

Varans skick när du returnerar den 

Du ansvarar för eventuell försämring av varans värde, som orsakats av annan hantering än den som är nödvändig för att fastslå varans art, egenskaper och det sätt den fungerar på. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som i en fysik butik, men inte använda den. 

Om varan provats utöver den ovanstående beskrivningen, betraktar vi det som använd. Detta betyder att du vid användning av ångerrätten endast får en del eller ingenting tillbaka, allt efter varans handelsmässiga värde. 

Vi rekommenderar att varan skickas retur i originalt emballage. 

Om den originale emballagen saknas, kan detta möjligen medföra en försämring av varans värde. 

 

Tillbakabetalning av köpesumman 

Om du ångrar ditt köp, får du tillbaka dina pengar. Om varans värde har försämrats, moträknar vi det belopp du ansvarar för. 

Vi återbetalar ala betalningar från dig, härmed också leveransomkostnader (dock inte extra leveransomkostnader i det tillfällen du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder) senast 14 dagar från den dagen vi har mottagit ditt besked om att du vill ångra köpet. 

Vi återbetalar pengarna med samma betalningssätt som du använde vid köpet, om inte vi har avtalat annat. 

Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi har tagit emot varan, om inte du skickar dokumentation på att du har returnerat den. 

Varan skickas till: Hammerholmen 11E, 2650 Hvidovre, Danmark. 

Vi tager inte emot varor som skickats utan direkt leverans eller paket som skickats med mottagaren betalar. 

 

Reklamation

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. När du handlar hos oss har du rätt att reklamera i 36 månader. 

Om din reklamation är godkänd, betyder det att antingen kan få varan reparerad, ombytt, pengarna tillbaka eller ett nerslag i priset, allt efter den konkreta situationen. 

Du ska reklamera inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter du har upptäckt felet, vill reklamationen alltid vara godkänd.  

Är reklamationen godkänd, återbetalar vi dina (rimliga) fraktomkostnader. Varan ska alltid returneras i ordentligt emballage, och kom ihåg att få ett kvitto på din returleverans så vi kan återbetala dina omkostnader. 

Innan du skickar tillbaka varan, bedes du kontakta oss, så vi kan skicka en returavi. 

 Varan skickas till: Hammerholmen 11E, 2650 Hvidovre, Danmark. 

När du returnerar varan, ber vi dig om att lägga en detaljerad beskrivning av problemet, samt din beställningsbekräftelse. 

Vi tager inte emot paket utan direktleverans eller med postförskott. 

 

Ansvarsbegränsning

Vi är endast ansvariga som lagen beskriver det. 

 

Persondatapolitik

Vi behöver följande upplysningar när du handlar hos oss:

Namn, adress, telefonnummer och email adress. 

Vi registrerar och ger vidare dina personupplysningar för att kunna leverera varan till dig. 

Personupplysningarna registreras hos TRENDDAY ApS och förvaras i fem år, varefter de tas bort. 

Den dataansvariga är TRENDDAY ApS

Som registrerad hos TRENDDAY ApS har du alltid rätt till att skicka in dina invändningar mot registreringen. Du har också rätt att få insikt i vilka upplysningar som står registrerat om dig. Dessa rättigheter har du efter persondatalagen. Hänvändelse angående detta skickas till: info@trendday.se

Trendday.se använder cookies/kakor till att föra demografiska och användarrelaterade statistiker och för att säkra en allsidig visning av reklam. 

Til detta föremål registrerar vi enbart informationer av teknisk karaktär som användartid, browsertyp, IP-nummer osv. Vid alla reklamformat registrerar vi om du klickar på annonserna. 

Se mer om användandet om cookies/kakor och hur du kan ta bort dem under ”Cookies- och Privatlivspolitik” i botten på sidan. 

Uppstår ett fel med beställningsbekräftelsen eller inlösningen av denna, kommer Trendday.se hjälpa dig att hits en lösning. I ett sådant tillfälle kan du kontakta oss på info@trendday.se.

 

Klagomål

Om du som konsument vill klaga över ditt köp, ska du kontakta info@trendday.dk Om det inte lyckas oss att hitta en lösning, kan du skicka ett klagomål till: 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Bor du i ett annat EU-land än Danmark, kan du klaga till EU-Kommisionens online klagoportal här - http://ec.europa.eu/odr

Standard-ångerrättsformulär 

Hitta standard-ångerrättsformulär HÄR